zaterdag 5 maart 2016

'n Boel gedaan!

Nadat ik hier melding had gemaakt op 2 maart van de boel de boel laten moet ik natuurlijk niet te letterlijk laten zien hier op dit blog........
Maar het is inmiddels al de 5de vandaag en moet zeggen voor mijn doen best een boel gedaan de afgelopen dagen
Donderdag had ik de was-service en huishoudelijk ondersteun-ster (beide thuiszorg dus).
's Middags met de rolstoel en schoondochter naar de Aldi en Jumbo geweest en 's avonds kwam mijn zoon riblappen van de slager brengen en 2 zakjes rundvet om uit te bakken.
Dus vrijdag aan de bak.....

2 Kilo riblappen bakken en laten sudderen urenlang.......
en dan de boel in bakjes in de vriezer,
2 bakjes voor mijn zoon en 1 bakje voor dochter en 2 kinderen en de reststukjes met lekker vet in kleine porties voor mij: waren 4 bakjes

Vet uitbakken duurt nog iets langer trouwens!
maar dan heb je ook wat op tafel,hé

Vlees smaakt stukken lekkerder met vet en roomboter, erg retro ook nog en gezonder dan in gemengd oliën plus vlees wat bij de echte slager vandaan komt is sowieso beter van smaak dan de kiloknallers van de supermarkten.

Verder had ik bij de Aldi een Drentse Krentenbol gekocht en in voorgesneden porties ook in de vriezer (zuinigheid, hé dure vlees moet ook betaald worden)

En dan heb je weer een erg grote afwas met pannen.......
en toen die afwas af was,
de was aangezet zodat mijn dochter die morgen in de droger kan doen, maar ook even:
rode kool raspen
nieuw elektrisch kookplaatje even uitproberen
donkere was weer in de machine doen

en dit was het voor vandaag dan weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten