zaterdag 12 maart 2016

Plek zat......

Zaterdag 12 maart

Om  de discipline onder de knie te kunnen houden heb ik dit weekend een complete interne boedelverschuiving, via Marktplaats een tafel gekocht zodat mijn eethoekbanktafel leeg kan blijven voor een opgeruimd gevoel. Op de plaats van eethoek komt pc buro en op de plaats van pc buro komt dan mijn grote werktafel, mooi bij mijn kasten met hobbyspullen. Burostoel erbij en hoef alleen maar te draaien met de stoel om de spullen weer op te ruimen.

En dit in het strenge kader om alles een plekje te geven!

Plus meteen weer wat dingen wegruimen, zoals het oude kastje van mijn Beppe naar mijn dochter.
Het servies van mijn zus Rigt hou ik nog even om met de Pasen een high tea te houden met kinderen en kleinkinderen.
De benaming high tea vind ik zelf overdreven, maar theekransje klinkt weer zo oubollig, hé
Ach, als het maar gezellig is en de wijde theekopjes maken het eigenlijk al chique en met die grote tafel.....

Kan ik iedereen een plekje geven!
 
 
Wat opruimen betreft ben ik druk bezig geweest om alle documenten en afbeeldingen die te maken hebben met mijn stamboom te verzamelen in een map, nou dat viel niet mee!
Ik ben nogal een verzamelaar en gek op oude papieren en verhalen en van afkomst schippers en kermiskind. Op de website www.allefriezen.nl kun je van allerlei dingen vinden, zoals:
schippersregistratiekaarten, geboorteakten, huwelijk overlijden en zelfs wetsovertredingen!
 
Zoals mijn oer-oerpake Piebe Willems die gedaagde was op 16 oktober 1872 en als je dat leest wil je op zoek naar welk schip hij bewoonde.
De voorouders van hem waren meer gericht op het boeren-land.
Hij was ook degene  die onze achternaam in 1811 heeft laten vastleggen en de eerste schipper in de familie.
 
 
 
 
De kermisklanten zijn van mijn moederskant met suikergoed en draaiorgel/zweefmolen.....

die trouwens het kermisspul vervoerden met .........jaja een schip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten