zondag 7 april 2013

D........


de D van Damco
de D van Dorus en...............
de D van 500 pageview's
 
Ja, je leest het goed! 500 keer is er gekeken en [hopelijk] gelezen wat ik zoal schrijf!
GEWELDIG, toch?
En.......let eens op het "lees-gebied!" Zou dat echt door mijn goede engelse taalkennis zijn en door de introduktie van Igor en Boeddha?
Hieraan kun je ook zien hoe belangrijk kennis van zaken is in deze tijd!
Dus even terug naar de D van Dorus die een groot muzikant was in de jaren 60.
De D van Damco staat voor de scheepvaartmaatschappij waar mijn familie bijvoer.
 
En dan de D van de Romeinen de cijfers,
 die eigenlijk helemaal geen cijfers, maar dus letters zijn en zeer aparte regels hadden qua telling!
 
Na verloop van tijd is men over gestapt op de huidige cijfers, de zogeheten: arabische cijfers, die eigenlijk uit India kwamen! Ik mag dat allemaal graag opzoeken op Wikipedia en daar lees je dan dat deze nieuwe cijfers via de Islam en de Moren terecht kwamen in Europa! Dankzij ene Al-Chwarizmi
die een groot wiskundige was werd de arabische cijferleer wijd verspreid!
 
Gewoon lekker Wiki wezen kan net zo goed!
 
Terug naar de D view's!
 


 
De meeste view's komen bij het moestuinforum vandaan en om daar even op in te spelen:
een leuk item daar is:
kamerplanten!

Hier zie je dus 2 heren op zoek naar de roots van de sansevieria!
nou schijnt het dat alleen vrouwen
hierover mee kunnen praten!

Ik heb welgeteld 11 sansevieria's!!!!!
Allemaal stek-stek-stekjes van een plant van mijn vader nog!
Maar het was dus groot feest hier op de Jol!
De wentelteefjes gingen dan ook als zoete broodjes over de tafel heen!

En nu op naar de M........
 
 
 
 


3 opmerkingen:

  1. Hoi Greetje,

    Nu snap ik die D van de Romeinen.
    Ik hoop dat je bij de MMXIII mag komen.

    Groetjes,
    Conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel "Juffrouw" Greetje.

    BeantwoordenVerwijderen