woensdag 3 april 2013

Soms zijn er van die dingen................

die horen gewoon bij je!



Zoals Beppe en haar kipjes.
Iets wat je meekrijgt van je voorouders..........

Ik zie nog zo het kippenhokje voor me daar in Leeuwarden in de Oosterbuurt. Met ogen dicht ruik ik weer de petroleumstellen in de keuken rechts van de gang. En boven op zolder waar geslapen werd....stond de stronttonne.

Wij gingen 1 paasvakantie naar Beppe en Pake omdat mijn ouders ver in Duitsland lagen. Erg spannend want daar kwamen we niet vaak.
Maar Beppe had dus kippies, net als mijn vader dat had aan boord.
Op het schip zaten ze in een ruimte tussen 2 laad-ruimen, een ruimte van zo'n 4 meter bij 60 ongeveer, volgens mijn herinnering zaten daar 3 of 4 kippen in. We hadden ze alleen voor de eieren, want slachten dat kon mijn vader niet over z'n hart verkrijgen.
Zelf had ik ook kipppen toen mijn kinderen klein waren en later toen ik al gescheiden was heb ik weer kippen gehad en weg gedaan vanwege de verhuizing naar een senioren woning en nu..........
Wil ik ze graag weer!



Eigenlijk zou het vorig jaar al zijn,
maarja de bob de bouwer was toen niet al te snel en heb ik het afgeblazen en nu de lente weer komt lijkt het me lekker en gezellig om buiten te zitten en wat met kippetjes te kunnen kakelen.

En een eigen eitje smaakt stukken lekkerder!

2 krielkippies en een mooi hokje met onderren.
Heb een leuke zien staan op internet,
met schoonmaakbodemla op 40 cm hoogte,
dus niet het diepe bukwerk.
Voor de tuin heb ik een vast hulpje, die het niet erg vind om zo'n hokje aan te vegen.

Ja...ik zie het wel zitten!
Kunnen we 's avonds allemaal vroeg op stok,
en 's morgens bij de koffie ik een broodje
en de jonge dames wat kippemuur, gras, wat sla
met wat speciaal gezaaid groenvoer.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten