dinsdag 19 maart 2013

Op naar Palm-pasen!

Nadat ik vanmorgen zo tegen 11 uur mijn startmotor op redelijke toeren had was mijn 1ste aktiviteit:
de afwas!
en toen die afwas......maar weer eens de uitdaging opgepakt tot een lekker brood bakken. een paar weken geleden lukte het 2x niet goed en dan is de aardigheid er van af. Maar de aanhouder wint....
Terwijl mijn princess het kneed en bakwerk deed, heb  ik onder het genot van een bakje koffie de formulieren voor kwijtschelding ter hand genomen.
Nou....dat is niet echt een werkje waar je op zit te wachten, natuurlijk de gegevens die ze nodig hebben niet te vinden.Hoe kan dat nou? Ik ruim toch alles keurig op?
Ook zijn de vragen/opmerkingen niet altijd echt duidelijk. Een voorbeeld over je inkomsten: ik heb een ziektewetuitkering van het UWV en krijg wekelijks een donatie van hun, willen ze nu echt 13 kopieën van een weekbriefje wat er hetzelfde uitziet behalve de datering????
Na een uur zoeken in diverse mappen had ik deze aktiviteit:
kwijt schelden wel bekeken voor vandaag. Ik dacht nog wel even ach-mea...ach-mea culpa, maar gelukkig ben ik verzekerd bij......
uiteraard als fries [om utens] bij De Friesland, want die had vroeger de slogan:
Rust in de kop!
Meest grappige is wel dat als je kans wil maken op kwijtschelding van waterschapsbelasting het hebben van belastingschuld positief resultaat geeft??????


Waar de brievenbus ook vol van ligt zijn de "eetfolders", want oh,oh wat hebben we het slecht tegenwoordig, dus we eten ons een vol en "tevreten"gevoel aan. Als je de folders gedurende het jaar naast elkaar legt zie je dat we het hele jaar door eigenlijk de luxe dingen eten die je vroeger speciaal met Pasen en/of met de Kerst at.
Oke, het plakje kaas is de ene keer een haas en de andere keer de kerstboom.
Ik ga dus voor de lekkere koopjes en de aanbiedingen in blik, voor de aanvulling van mijn bloempotverzameling en ik zag een tosti/grill apparaat wat misschien ook wel handig is voor vis enzo en de kinderen vinden tosti wel lekker. Ik twijfel nog over het monatoetje, best wel een leuk recycledingetje als taartvorm in de zandbak of als plantenhanger.
Maar goed.................



Ik begon honger te krijgen toen de geur van gebakken brood
in mijn neus drong en ja hoor! Een mooi klein broodje van tarwe,
rogge en spelt meel met roomboter.


Heerlijk met boter!
en stinkkaas!
 
Ja, stinkkaas is iets wat wij van jongs af aan al
eten en daar zit nog wel een leuk verhaal bij.
Op het internaat kregen we altijd 3 boterhammen met beleg en wou je meer dan was dat met tevredenheid! Het beleg was altijd gekleurde hagelslag [een zeer discutabele benaming in de familie hier]. Omdat we ook wel eens iets anders wilden namen we als we van vakantie aan boord terug naar het internaat gingen beleg mee.
Pindakaas, jam en ik had dus stinkkaas mee wat je netjes in je eigen kledingkast op de slaapzaal bewaarde, maarja......
de bodem van de verpakking zit niet echt muurvast en jahoor op een zeker moment deksel uit potje en alles over de vloer.Ik kan je vertellen dat iedereen nog dagenlang van de geur van de stinkkaas heeft kunnen genieten. Trouwens pindakaas mochten we ook maar heel beperkt op brood doen, want daar kreeg je sexuele gevoelens van: het werd gemaakt van noten die uit mannetje en vrouwtje bestonden..............................

Nadat ik gegeten had nog even 2 voederflesjes gemaakt voor de vogels. Leeg afwasmiddelflesje laagje muesli-laagje gesmolten nieuw frituurvet-laagje muesli.
Volgens mij een stuk gezonder dan pindakaas in het prille voorjaar. Je zal met dit weer maar op een nest met eieren moeten zitten!

Over eieren gesproken voor de kids!
als het om kiezen gaat....... deze speciaal voor de tandarts want ik las op nu.nl dat we te weinig tandenpoetsen!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten