donderdag 14 maart 2013

uit vogel-en wie la mamma is

We schrijven 7.15 en zie dat het het zonnetje alweer druk zijn/haar werk doet en dus ook ik stap weer 'ns vroeg uit de kooi. Onder het genot van een bakje koffie bekijk ik de mailpost eens.....
Aha! 2 Goede recensies, men waardeert mijn bezigheden dus wel, daar doen we het natuurlijk ook voor. Maar tegelijkerijd voel je de druk op de schouders om weer in de pen te klimmen.
Nou is dat gezien mijn gezondheidssituatie eigenlijk een hachelijke zaak, maar met wat goede ademhalingstechniek moet het lukken.
Rond de klok van 11 stapte het jonge ketelbinkie aan boord voor de persoonlijke schrobbeurt en moet zeggen met wat karnemelks-meisje knapt de boel er mooi van op [?????????]
Even taalkundig ontleden wat ik nu schrijf!
.....van op.....
2x een bijwoord achter elkaar, zou dat wel kunnen? Hoe leerde we dat vroeger:
in het kooitje, uit het kooitje [zie regel 2] en nu dus van op het kooitje!
Vraag me af of dat goudvinkje dat überhaupt snapt.
als je hier linkjes links vind.....opent zich een nieuw venster, want we werken wel met window's!
dit vinkje geeft weer wat hij wel wil! [je mag meezingen!]



Nu we het toch over vogels weer hebben:zit de vogel op, naast, tussen, onder, achter of voor de tak?
En dan hebben we nog de bijwoordelijke bepaling van plaats.......dacht ik schaapachtig,
zoals je hoort zingt Peter Schaap vrij zijn tussen de wolken..........
Nou daar was ik echt niet! Lelystad ligt echt wel op de zeebodem, zeker weten nadat ik van de week het volgende zag:
en nou weet ik dat je van salbuthamol kan gaan halicuneren, maar vastgelegd met de camera moge dit toch als goed bewijs dienen.
 
voor de kinderen:wit visje [voor de beppe-zeggers, want voor hun moet het blog ook leuk zijn toch?]
wie is la mamma? [en deze voor mijn zusjes!]

Wat kan! internet toch een mooi ding wezen om je creativiteit helemaal los te laten gaan.
Vanavond komt de kok weer langs in het kombuis, eigenlijk kan ik het zelf wel allemaal behappen maar ach die jongen staat er ook alleen voor, dus "de rode kool en de gehaktballen liggen al te ontdooien" sprak de vries-in die ze uit de vriezer haalde.Tevens mag die stoere gast de wasmachine-verhoger in elkaar zetten want dan hoeft deze gup niet meer te bukken als ze persee zelf de was in de machine wil gooien omdat ze niet wil wachten op de bootsvrouwe die pas maandag weer komt.
Ja guppen zijn eigenwijze donders! Pas maar op voor je het weet zwemmen ze door je kamer heen.

Nu iets serieus:
In de bus een envelop van het zorgcentra waar ik huishoudelijke hulp en persoonlijke verzorging van krijg. Iedereen weet dat er flink bezuinigd gaat worden in de zorg, toch?
Hoe kan het dan zo zijn dat zo'n zorgcentra zich een nieuwe naam en logo geeft???
Wat zal dat niet gekost hebben.....
reklameburo, nieuw drukwerk enz.
en omdat bij de clienten te presenteren krijgen we vanwege deze nieuwe naam en logo een sleutelhanger met lampje: "thuis in Lelystad"!!!!!
Denken ze dat ik al jaren DEMENT ben? Alsof er nu een lichtje bij mij gaat branden dat ik thuis in Lelystad ben!
Dan heb je toch meer aan dat chinees lantaarnplantje met dit liedje...........
laterne, laterne...... als we dan toch kinds benadert worden pas ik het advies van het watzonisme toe:
Wees als bamboe in de wind
en na deze woorden sluiten we deze 6si geheel in stijl af met: een fysio-oefening:

schilder een regenboog!
 





1 opmerking:

  1. ik zie net dat je hier bij het potloodje een reactie kan plaatsen!
    dus oplossingen voor de zoekplaatjes kan hier!

    BeantwoordenVerwijderen